نمیشه

من هی میخوام هیچی ننویسم از چیزهایی که دور و برمون، در سطح شهر میگذره! اما واقعاً نمیشه! راه نداره …

تبلیغات گروه های مختلف به نظرم خیلی جالبند.

لیست افراد مورد حمایت جامعتین – جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز – رو دیدید؟ آیات عظام و حجج اسلام علی مشگینی، هاشمی رفسنجانی، مصباح یزدی، حسن روحانی، احمد جنتی، محمد یزدی، امامی کاشانی، محمدی گیلانی و … مجموعه تمام کاندیداهای شناخته شده ی انتخابات خبرگان!

این ائتلاف رایحه ی خوش خدمت واقعاً فوق العاده است. تبلیغاتشون و کلمات و جملاتی که توی تبلیغاتشون نوشته شده فقط احساس تهوّع در آدم به وجود میاره. از عدالت و مهرورزی و مردم و خدمت و کلی کلمات حال بهم زن دیگه استفاده کرده اند تا لحظاتی شاد، همراه با بسی خنده رو برای مردم فراهم کنند!

ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب و نامزدهای بانمکش! سردار طلایی که با تمام کارهای مثبتی که توی نیروی انتظامی تهران بزرگ انجام داد، خنده هاش موقع کتک خوردن مردم و جوونها و دانشجوها به دست نیروهاش، هیچ وقت از یاد هیچکس نمیره! باز حداقل شیبانی هم بینشون هست، کسی که وقتی از بوسه زدن مصدق بر دست ملکه پهلوی (فکر کنم فرح) توی مجلس صحبت شد، رفت پشت تریبون و از کارهای مثبت مصدق هم تعریف کرد و به نوعی از مصدق دفاع کرد! باز ۴ تا آدم منطقی توی این گروه پیدا میشه! یا رسول خادم که توی شورای دوم، جدا از تمام مسائل جناحی، فعالیتهای فرهنگی مثبتی انجام داد …

ائتلاف اصلاح طلبان یه کمی قابل تحمل تره! اما توی این لیست هم کسانی هستند که واقعاً بودن اسمشون تعجب برانگیزه! الهه راستگو از زنان محافظه کار مجلس پنجم و یکی از کسانی که توی استیضاح عبدالله نوری، وزیر کشور اسبق، حضور فعالی داشت. البته یکی از دوستان دلیلش رو گفت. خانم راستگو نماینده خانه کارگر هست! من که هنوز با نفس وجود خانه کارگر – تشکّل دولتی مثلاً صنفی قشر کارگر که مثل تمام تشکل های دولتی صنفی دیگه برای جلوگیری از رشد سندیکاهای مستقل کارگری و صنفی تشکیل شده – و البته خیلی گروه های دیگه از جمله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بین احزاب جبهه دوم خرداد مشکل دارم! یه شخص دیگه ای هم به نام اسماعیل دوستی توی لیست اصلاح طلبان هست که توی صحبتی که با دوست فوق الذکر داشتم فهمیدم که از دار و دسته ی کروبی و اعتماد ملی هستش! یه سری از افراد لیست اصلاح طلبان رو همه می شناسند که منم میشناسم، یه سری رو هم که من نمیشناسم اما طبق صحبتهای بچه ها و دوستان، بنظر آدمهای موجهی میاند و رای دادن بهشون لذت بخش تره تا رای دادن به لیستهای سراسر خنده ی گروه های دیگه.

اما افراد دیگه ای که بصورت مستقل و فردی توی انتخابات شرکت کرده اند، نوع تبلیغشون و عکسهایی که انداخته اند واقعاً جالبه! یکی نوشته: حاج … خادم اهل بیت و … یکی دیگه نوشته: توکل به خدا، خدمت به مردم! یکی گفته: از شعار دادن بپرهیزیم، به عمل بیاندیشیم! یکی نیست به این برادر گرامی بگه که عزیز دل بابا! اصلاح طلبان و خیلی های دیگه با اونهمه دستک و دستگاه و خدم و حشم، نتونستند خیلی عملگرایی رو به واقعیت تبدیل کنند، اونوقت تو؟ ای بابا! به حق چیزهای ندیده و نشنیده! فیگورهای عکسهای انتخاباتی هم واقعاً بامزه اند! یه سری دستشون رو با یه حالت عشوه انگیزناکی دارند حرکت میدند و انگشتر عقیق دستشونه! یه سری هم که مدل روشنفکرانه نشسته اند و ساعت خوشگلشون رو به رخ کشیده اند. من که هر روز کلی می خندم با دیدن تبلیغات انتخاباتی. خدا حفظ کنه ما مردم جوگیر بانمک ایران رو!

اما یه نکته ای: تا حالا به تبلیغات دو نفره ی شیفتگان خدمت! توجه کردید؟ دکتر!!! اسدالله بادامچیان و دکتر حسن غفوری فرد، کاندیداهای میان دوره ای مجلس! همه توجهشون رفته به سمت خبرگان و شوراها، کسی حواسش به مجلس نیست …
یه چیز دیگه: امروز که داشتم میرفتم سر کلاس، جلوی ساختمون ابوریحان، مهندس میرسلیم، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی رو دیدم، با کلاه پشمی بامزه ای که سرش بود و با پشت کفشش که خوابونده بود، لحظات شادی رو برای بنده ایجاد کرد. وای به حال مملکتی که چندین سال، ایشون مسئول فرهنگ و ارشادش بوده، اونم ارشاد بیچاره ی اسلامی!

بعنوان آخرین مورد: امروز دانشگاه ما، در ادامه ی شلوغی های روز ۴ شنبه ۱۵ آذر توی دانشگاه تهران، شدیداً شلوغ بود. محسن همه چیز رو از چند روز قبل، جامع و مانع نوشته [+] و [+]. دیگه من توضیحی نمیدم. حتماً بخونیدش.

1 دیدگاه در “نمیشه

  1. سلام حمید آقا.خوبی دوست عزیز؟ آقا من این جا (ارومیه) که هستم چیزهای باحالی دیده ام که شاید نظیرش جایی وجود نداشته باشد.اما از هرچه بگذریم بوی دوست خوش تر است.خبر داری که رایحه احمدی نژاد مثل ویروس پخش می شود.ستاد مرکزی برادران یک بنر خیلی بزرگ نصب کرده و نوشته “ماشا الله حزب الله ماشا الله حاج محمود” عکس ناز حاجی رو هم با چپیه(!) انداخته…ماشا الله!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.