وقتی به سکوت مجوز نمی دهند!

قرار بود دانشجویان منتقد و معترض به سیاست های غلط و معمولاً غیرکارشناسی و پوپولیستی دولت نهم و همچنین معترضین به توهین هایی که رئیس جمهور به جامعه دانشگاهی و خصوصاً پلی تکنیک کرد، در فضایی آرام و به دور از هیاهو و فریادهای زنده باد و مرده باد، برنامه ای در سوگ شعور در پلی تکنیک برگزار کنند! امّا دانشگاه بهشان مجوز نداد. در حالیکه همان روز (امروز)، کمیته ی استفبال از ریاست جمهوری، با مجوز دانشگاه تریبون آزاد برگزار کرد (این هم پوستر تبلیغاتشیان) و هر چه دلشان خواست نثار دانشجویان معترض کردند، مثل بیانیه های مضحکی که روزهای قبل در سطح دانشگاه پخش شد و روی در و دیوار نصب شد تا همه بخوانند و خنده های تلخ بزنند … البته پوسترهایی که کمیته برگزاری برنامه در سوگ شعور در دانشگاه نصب کرده بودند هم مورد عنایت دوستان قرار گرفت و سر به نیست شد!

بهرحال برنامه برگزار شد، خوب هم برگزار شد. آرام و به نظرم مؤثر. جالب اینجاست یکی از مدیران دانشگاه با خنده گفت: برای این برنامه ی آروم می خواستید مجوز بگیرید؟! البته ناگفته نماند که آنطور که شنیده بودم، برنامه خیلی مفصل تر از این حرفها بود و چون مجوز داده نشد، برنامه های کاملی که در نظر گرفته شده بود، برگزار نشد …
شاید اگر مدل اعتراض ها تغییر کنند، جاذبه ی بیشتری داشته باشند. به قول مهدی: مثل انقلاب فرانسه که معترضین یک شب تا صبح در خیابان گیتار زدند!

شاید روشن کردن شمع به نشانه ی آخرین کورسوهای روشنی و آگاهی در جامعه، پیش قراول تغییر مدل اعتراضی دانشجویان و کلاً منتقدین باشد!

گاماس باز هم مثل همیشه جامع و مانع همه چیز رو توصیف کرده و عکسها و اخبار و بیانیه ها رو اینجا و اینجا منتشر کرده. حتماً بخونید

6 دیدگاه در “وقتی به سکوت مجوز نمی دهند!

  1. جالبه که تو این جو “کاملاً آزاد” که جناب احمدی نژاد توصیف کرده حتی چاپ دیجیتال هم برای پوستر میسر نبود و صاحب چاپخانه ی بیچاره رو تهدید کردن که حق نداره چیزای “بودار” رو چاپ کنه ….

  2. واقعا هر چی فکر می کنم می بینم نمیشه کاری کرد! کاش یکی پیدا می شد توجیهم می کرد که نباید غصه خاکی رو که توش بزرگ شدم بخورم! اگه یه فیلسوف بود می تونست ساعت ها در این مورد برام منطق ببافه ولی می دونم یک مصرع یک شاعیر همه اون حرفا رو به باد می ده!

  3. یه استادی می گفت که از سروش پرسیده آیا راه حل کوتاه مدت خوبی برای نجات جامعه ایران وجود دارد؟ سروش سرش رو پایین انداخته و یکم دیگه گفته شاید نه!

  4. آخرین کورسوهای روشنی و آگاهی در جامعه حتماً خاتمی و دار ودستشن
    عوام فریبی بهتر از خیانت و نیرنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.