بیچاره خاتمی

یادتان هست بحرانی را که بر سر نشریه ی دانشجویی «موج» با تیراژی در حد صدها نسخه و مقاله «کنکور و امام زمان» راه انداختند؟ موضوع را تا آنجا پیش بردند که نقدی مسئول سابق حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و نماینده ی کنونی احمدی نژاد در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز! به صحنه آمده و گفت که در صورتیکه دادگاه آنها را آزاد کند، ما حکم اسلام را در مورد آنها اجرا خواهیم کرد. سپس رهبری وارد صحنه شد و از «قانون» و احترام به آن یاد کرد و همه را از دست زدن به اقدامات فراقانونی نهی کرد. تنها راهی که می توانست جلوی امثال نقدی را بگیرد!

یادتان هست با این موضوع، چه بر سر دولت خاتمی آوردند؟ یادتان هست هر روز کفن پوشان در خیابانها بودند؟ یادتان هست بعد از نمازجمعه ی شهرهای مختلف، برای ارتداد این دانشجویان جوان امضا جمع می کردند؟ یادتان هست علیه وزیر علوم و وزیر کشور و وزیر فرهنگ و بالا تا پایین دولت خاتمی شعار سر دادند؟

حالا در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش دولت مهرورزی، عدالت، خدمت، نماد اسلام و هزار کلمه ی احمقانه ی دیگر، وزارتخانه ای که مسئولش هنگام گرفتن رأی اعتماد از مجلس، از اسلامی کردن بیش از پیش این وزارتخانه سخن گفت، سؤالاتی چهارگزینه ای درباره ی پیامبر اسلام مطرح می شود که حتی تکرار مجدد آنها هم شرم آور است.

در دولت مدعی اسلام به همین راحتی به مقدسات یک دین، یک ملت، یک جامعه ی حدوداً یک میلیارد نفری توهین می شود، آن وقت سخنگوی جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم، گروهی که همیشه آماده ی تعطیلی حوزه و بازار و مملکت، به مناسبت توهم توهین به مقدسات است، می گوید: «خیلی هم نباید به آن پرداخت، ضمن آنکه وزیر مربوطه نیز از این بابت عذرخواهی کرده است»! به همین راحتی. جناب وزیر، مدیر کل آموزش ضمن خدمت وزارتخانه اش را، که از نزدیکترین افراد به طیف فکری و عملی اش بوده، برکنار کرده و از مجلس و «ساحت پیامبر اعظم» عذرخواهی کرده و حتماً تا دو روز دیگر مسئله برای جناب وزیر و دولت محترم ختم به خیر خواهد شد!

دوستان و برادران و خواهران محترم بسیج، که همین پریروز سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵، به مناسبت سالگرد تخریب حرمین عسکریین، نماز جماعت ظهر را در صحن دانشگاه اقامه کردند، چرا حرفی نمی زنند؟ زبانشان چه شده است؟ حتماً اگر اینبار ما، که از دید این دوستان یک مشت بی دین ملحد و مرتد هستیم، در صحن دانشگاه به این توهین ها اعتراض کنیم، طبق معمول ما را مورد مهرورزی قرار خواهند داد!

کاش این قضیه به کمتر از استیضاح و برکناری وزیر آموزش و پرورش ختم نشود!

هر چه می گذرد و اتفاقاتی که در مملکت و دولت می افتد را نگاه می کنم، بیشتر به مظلومیت خاتمی و دولتش، با تمام انتقاداتی که به آن داشتیم و داریم، ایمان می آورم!

11 دیدگاه در “بیچاره خاتمی

  1. سلام حمید

    چرا این کامنت ها خود سا نسور هستند !!!( مشکل HTML داره فک کنم )

    ‘گذاشتم یه سری مطالب حذف شد.

    حمید: من که متوجه نشدم چی میگی! اما یه سری از کلمه ها رو خودم توی لیست سیاه قرار دادم. شاید یه سری دیگه رو هم دوستان فارسی کننده ی وردپرس انجام داده باشند

  2. سلام حمید جان…
    شاید بد نبود که لحن نظرم را طوری انتخاب می کردم که طنز آن نمایان تر شود.راستش به تمسخر گرفته بودم دوگانگی عملکرد این از ما بهتران را.وگرنه شخصا به آزادی بیان بی حد و حصر(به نام بیان و به کام توهین) موافق نیستم.
    تا بعد…

    حمید:  در مورد طنز بودن کامنتت که شکی نداشتم، اما من حرفم را جدی گفتم!

  3. سلام حمید جان.عزیز چرا ناراحت می شوی؟چرا به پلورالیسم ولیبرالیسم و هزار ایسم دیگر که ما جماعت ملحد بی دین(به قول مرحوم دکتر شریعتی ما چوب های دو سر طلا!) به آن محکومیم پشت می کنی؟دموکراسی و آزادی بیان یعنی همین!دو مورد به یادم آمد. فتوایی از آقای خمینی نقل به مضمون می کنم که بعد از انقلاب از ایشان درباره حلیت موسیقی پرسیده شده بود.ایشان گفته بودند آن موسیقی که در حکومت اسلامی و با تایید حکومت اسلامی(و البته منطبق بر موازین فقهی) و از صدا و سیمای ما پخش شود حکم بر حلیت آن است و اگر همین موسیقی از رادیوی مثلا عراق یا عربستان یا ترکیه پخش شود حرام(البته ایشان منظورش موسیقی کنترل شده آن روز را می گفت و نه تهرانجلسی امروز را)قصدم بیان نوع تفکر است…
    مورد دوم هم جمله معروفی که یک بار شبیه آن را از یکی از مقامات روحانی معروف شنیده ام(در صحت اش یقین دارم اما شخص را به یاد نمی آورم).طرف گفته بود ما و بسیاری از روحانیون از این جهت مخالف (نظری و تئوریک) انقلاب و حکومت آخوندها بودیم که حکومت ما را از جایگاه انتقاد کننده به انتقاد شونده تنزل می داد! و دیگر نمی شد برای کوچک ترین چیز زمان و زمین و همه چیز را به هم بدوزیم!
    منطق همان است هنوز!…
    تا بعد.
    (از خواندن متن سوال ها شرمم گرفت! برای استخدام یک جوان تحصیل کرده به عنوان معلم حق التدریسی هزار سوال مزخرف جور می کنند و به حجاب خواهر طرف گیر می دهند- نمونه عینی دارم!- و بعد…)

    حمید: اینکه هر کس آزاده که چیزی رو که دوست داره بگه، حتی اگه اون چیز خلاف مقدسات بعضی ها باشه رو قبول دارم! اما اگه این حرف از طرف مدعی همون مقدسات زده بشه، فکر نمی کنم نماد دمکراسی و آزادی بیان باشه

  4. سلام، مدت زیادی بود که به خاطر مشغولیتی که برای کنکور داشتم از اطرافم بیخبر بودم. این خبر رو هم لابلای اخبار رنگارنگ این مدت دیدم، واقعاً جای تاسف داره. -تا جایی که من متوجه شدم فقط عکس العمل نسبت به این اتفاق یه معذرت خواهی ساده و کنار رفتن یه نفر بوده!!!که برام عجیب بود- دوباره شاهد برخوردهای متناقض با این مورد و مورد های مشابه قبلی بودیم.
    _____________
    ممنون از اینکه به وبلاگم سر زده بودی، توضیح مختصری درباره ی پستها ی آخرم دادم. خوشحال میشم بازم بهم سر بزنی.
    تو فرصتی که داشتم تونستم فقط همین مطلب وبلاگت رو بخونم ،‌ حتماً بازم سر میزنم، بعد از کنکور.
    موفق باشی.

  5. هر کسی به دلایل مختلف ممکن است نام شخص یا اشخاص خاصی را بیش از بقیه هم ردیفانشان در خاطر داشته باشد. یونسی هم از کسانی است که من به دلائلی نامش را در جرگه نامیان حکومت جمهموری اسلامی همیشه به خاطر خواهم داشت…

    حمید: حتماً دلیل موجهی داری! پس حق داری

  6. سلام،
    از اینکه «لیست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتان به دیگر دوستان انتخاب کردید متشکریم، لینک شما به لیست ما اضافه شد و امیدواریم پس از این دوستان جدیدی از این طریق با وبلاگ شما آشنا شوند.
    در ضمن مدتی است که لینک‌های آپدیت شده‌ی لیست در مجموعه سایت‌های دو در دو (www.doxdo.com) هم به نمایش درمی‌آید. در آینده نزدیک هم این لیست به صفحات بلاگ نیوز اضافه خواهد شد تا بازدیدکنندگان بیشتری از خدمات رایگان آن استفاده کنند.
    با تشکر

  7. داییم میگه زمان بازگان کلی بازرگان رو به خاطر اینکه تو یکی از سفرهای خارجیش تو اتاقی بوده که یه زن بی حجاب هم اونجا بوده توبیخ کردن..!
    ببین دین رو چقدر مسخره کردن! امام ها رو هم همینطور از امام علی بگیر تا امام زمان هر روز تو همین صدا و سیما چند بار بهشون توهین میشه! و حوزه علمیه هم تعطیل نمیشه! براحتی یه نفر رو میچسبونن به حضرت محمد و میگن اگه ایشون زمان صدر اسلام بودن پیامبر ایشون رو به عنوان خلیفه انتخاب میکرد..! خودشون رو “ولی امر” میدونن! تو مجلس با شنیدن نام یکی از امام ها صلوات نمیفرستن ولی کافیه اسم شخص خاصی بیاد سه صلواته میکنن!!!
    ولی کافیه یه نفر غیر مسلمون بگه حضرت محمد هم یه ادم معمولی بوده و بنده خدا! اونوقته که سفارت خونه ها اتیش کشیده میشه..!

    حمید: شخصاً نمی دونم برای مقابله با این توهین ها چکار باید کرد! شاید باید ما هم مثل خودشون عمل کنیم، مقابله به مثل! بریزیم جلوی صدا و سیما یا وزارت آموزش و پرورش و شلوغ کنیم، شاید دفعه ی بعد جرأت نکنند به این راحتی به مقدسات اینهمه موجود زنده توهین کنند!

  8. دیگر توقعی از این دولت نیست! حتی اگر دسته دسته مردم را به بهانه های مختلف کنار دیوار صف کرده و اعدام کنند نباید تعجب کرد. امثال این نقدی و قاضی مرتضوی و یونسی و … کم نیستند. تمام قدرت دست اینهاست. اما همه این مسائل بعلاوه مسئله هسته ای دارد کشور و حکومت را به سوی یک بحران فراگیر پیش میبرد که مثل همیشه مردم بیچاره باید تاوان آن را بپردازند. جمهوری اسلامی سیر قهقرایی خود را مدتهاست شروع کرده اما افسوس که همیشه توده های مردم باید غرامت بدهند…
    راستی ممنون از توجه و لطف شما. من هم لینک دادم. موفق باشید.

    حمید: شاید اگر نام یونسی را (حداقل به دلیل آن همه تغییری که در وزارت اطلاعات ایجاد کرد) از دو نام دیگر جدا می کردی بهتر بود! در مورد سیر قهقرایی نظر خاصی ندارم، اما واقعاً از اینهمه تاوان نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.