مثلثی که مثل آمریکا، هیچ غلطی نمی تواند بکند!*

انتخابات دوره ی نهم ریاست جمهوری اسلامی ایران: سوم تیر ۱۳۸۴؛
برگزار کننده ی انتخابات: دولت دوم اصلاحات؛
نتیجه ی نهایی: پیروزی فاحش احمدی نژاد با تقلب فراوان در انتخابات!

انتخابات دوره ی سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا؛
برگزار کننده: دولت تندرو محمود احمدی نژاد؛
نتیجه ی نهایی: همانطور که انتظار میرفت، با تقلب های فراوان، در شهرهای بزرگ و مهم مانند تهران، ترکیب دلخواه دولت و محافظه کاران تندرو!!! به شوراها راه یافتند!

انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری؛
برگزار کننده: دولت محمود احمدی نژاد؛
نتیجه ی نهایی: نتیجه ی خاصّی پیش بینی نمی شد! همان شد که باید میشد! وقتی همه توسط شورای نگهبان قانون اساسی! ردّ صلاحیت شده باشند، نتیجه ی دیگری مورد انتظار نبود! فقط هاشمی با اختلاف فاحش در صدر آرای استان تهران قرار گرفت که فقط محض رو کم کنی، موفقیت آمیز بود، امّا بهرحال، کلّیت نتیجه، همان شد که دولت نهم می خواست!

انتخابات دوره ی هشتم مجلس شورای اسلامی: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶؛
برگزار کننده ی انتخابات: دولت محمود احمدی نژاد؛
نتیجه ی نهایی: پیش بینی نتیجه ی نهایی این انتخابات چندان دشوار نیست! انتخابات در روزهای پایانی سال برگزار می شود. تا احتمالاً دو هفته بعد از برگزاری، که نتایج نهایی اعلام میشود، هیچ رسانه ای خبررسانی به عموم مردم را به عهده نخواهد داشت، به جز رسانه ی متعهّد ملی و خبرهای صد در صد حقیقت اش!
به گفته ی هاشمی ثمره، مسئول برگزاری انتخابات، «این بهترین زمان برای برگزاری انتخابات است و به هیچ کس اجازه ی تخلف نخواهیم داد»! چون قرار است خودمان همه ی تخلفات را انجام بدهیم و به دیگران چیزی نمی رسد!
حالا به نظر شما، مثلث هاشمی، خاتمی و کرّوبی، که در انتخابات شوراها هیچ کار خاص و مؤثری نتوانست انجام بدهد، در این انتخابات می تواند کار خاصّی بکند؟
———————–

* در جواب مطلب نخست صفحه ی نخست روزنامه ی شرق مورخ یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ [+]

1 دیدگاه در “مثلثی که مثل آمریکا، هیچ غلطی نمی تواند بکند!*

  1. حمید جان من با این حرف که دولت در نتایج انتخابات تقلب می کنه مخالفم.اما این رو باید بگم که نهادهای ذیربط در انتخابات و تمام عناصر دولت،خصوصا تئوریسین های رژیم جو رو طوری سامان می دهند که مردم رو به اشتباه چند باره مرتکب کنند.حاضرم قسم بخورم احمدی نژاد به اتفاق آرای همین مردم انتخاب شد.مردم رو با ترفندهای مختلف سر صندوق ها می کشند.بعد هم به آنها دیکته می کنند که نام کسانی رو که مقام رهبری تایید میکند رو بنویسند.به همین سادگی مردم خام میشوند.در دوره های بعد هم وقتی مردم از یک جناح یا حزب یا هر زهرمار دیگری می برند،یک دوالپای پیر دیگر رو براشون بزک می کنند و جلو می اندازند.به فعالیت های اصلاح طلبان تو این چند روز دقت کن؛می بینی از این شرایط برای دو مقصود بهره برداری می کنند.یکی جلب رای مردم به سوی جبهه ی خود و دیگر کمک به تداوم حکومت الله برخلق نادان و نابالغ!
    در مورد سوالت هم باید بگم مادامیکه مردم به عنوان صغیر تحت قیمومت ولی فقیه هستند،هیچ رییس جمهور دموکرات و هیچ پارلمان آزادی نمی تواند در بهبود شرایط قدمی بردارد.زمانیکه تو حق نداری یک نفر هم فکر یا هم مرام خود را انتخاب کنی بهتر است اصلا در انتخابات شرکت نکنی.البته بعضی ها میگن اگه ما رای ندهیم تندروها به برگزیدگان خود رای داده و آنها را به مسند قدرت می نشانند.این یک حرف بی اساس است.انتخاب بین بد و بدتر هم حربه ی همین رژیم برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است.
    در آخر باید بگم رای دادن توی این رژیم یعنی تایید دموکراتیک!بودن نظام جمهوری آخوندی.

    حمید: با عرض معذرت، اول باید بگم که وجود نظر «رضا» ی عزیز در وبلاگ بنده و مطالبی که در اون نوشته شده، دلیلی بر تأیید یا ردّ اونها توسط من نیست و بنده هیچ مسئولیتی در قبال نظراتی که در وبلاگم نوشته میشه ندارم! باز هم با عرض معذرت از «رضا»، بخشهایی از نظرش رو مجبور شدم که حذف کنم. امیدوارم ایشون بنده رو درک کنند و ناراحت نشند.

    حالا نوبت نظر خودمه در مورد این نظر! با این مسئله که همین مردم بودند که به احمدی نژاد رای دادند و به عنوان رئیس جمهور انتخابش کردند، کاملاً موافقم. فقط شک ندارم که پیروزی احمدی نژاد در دور دوم، اینقدر با فاصله نمی تونست باشه!

    در مورد اینکه گفتی نباید رای داد و انتخاب بین بد و بدتر، حربه ی حکومت برای به پای صندوق کشوندن مردمه، اصلاً با نظرت موافق نیستم!  اولاً به نظرم نمیرسه که همه از یه قماش باشند، هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد، میر حسین موسوی و …  ثانیاً، به نظر تو، به غیر از انتخاب بین بد و بدتر، راه دیگه ای هم وجود داره برای جلوگیری از بدتر شدن وضع مملکت؟ من که فکر نمی کنم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.