چپ ها کار خودشون رو کردند!

سکوت سنگین و بدی به دانشگاه حاکم شده! یه وقتی، همین ۲-۳ سال پیش که هنوز انجمن اسلامی امیرکبیر مرحوم نشده بود، خیلی زود از اتفاقاتی که گوشه کنار مملکت افتاده بود و جفایی به کسی شده بود یا حرف نامربوطی گفته شده بود، با خبر می شدیم و البته در ادامه ی این باخبر شدن، دانشگاه تبدیل میشد به محلی برای اعتراض به اون جفا و اون حرف نامربوط!

وقتی اون روزها، جوّ دانشگاه روز به روز رادیکال تر میشد و حرف میانه روها دیگه خریداری نداشت و خیلی از میانه روها سر درگیری های بین دو طیف [فکر کنم] دمکراسی خواه و احیاگران مجبور به کناره گیری از انتخابات انجمن شدند و جوّ کم کم افتاد دست تندروها و خصوصاً چپ ها، چندان دور از انتظار نبود که به زودی فاتحه ی انجمن اسلامی خونده بشه و به تاریخ بپیونده!

روزهایی که توی تمام تجمعات و شلوغی ها، چپ ها جلو بودند و به قول خودشون داشتند در «قلب تپنده ی جنبش دانشجویی» مبارزه می کردند، نمیدونم چرا میانه روها و عقلای انجمن به این فکر نیفتادند که باید لابی بزنند و هر طوری هست، جلوی چپ ها رو توی انجمن اسلامی بگیرند. این کار رو نکردند و شد اون چیزی که نباید میشد! دولت نهم به اون آتویی که می خواست، رسید! از دید دولت، انجمن اسلامی، شده بود مکانی برای فعالیت های گروه های مارکسیست که دولتی های جدید، دشمنی دیرینه ای با اونها داشتند و اول انقلاب، با تصفیه ی اونها و حتی محافظه کارترهای اونها از دانشگاه، این دشمنی رو نشون داده بودند. انجمن منحل اعلام شد و همه چیز، همونی شد که دولت می خواست! واسه همین بود که شدت گرفتن فعالیت های چپ ها بعد از روی کار اومدن دولت نهم، خیلی مشکوک بود!

بعد از انحلال انجمن و فشار زیادی که به انجمنی های سابق [که البته برای من و امثال من، هنوز همونها رو به عنوان انجمن اسلامی پلی تکنیک می شناسیم] وارد شد، از بعضی از میانه روها شنیدم که می خواستند بیانیه ای بدند و اعلام کنند که معتقد به اسلامند و برائتشون رو از چپ ها اعلام کنند! به قول وحید، خوب شد که بالاخره فهمیدند مشکل از کجاست! اما دیگه دیر شده بود و فایده ای نداشت! چپ ها کار خودشون رو کرده بودند!

توی آخرین دست و پا زدنهای انجمنی ها، که پارسال توی دانشگاه ها برگزار شد، باز هم این چپ ها بودند که به طور خیلی گسترده، همه جا حضور داشتند و حاضر نبودند حتی معلوم بشه که کس دیگه ای هم به جز اونها هست که به وضعیت موجود معترضه! پلاکاردهاشون بالا بود و حتی چند جا نزدیک بود شدیداً با «میانه رو»های سابق انجمن که برای اونها کمتر شناخته شده بودند، درگیر بشند! خلاصه که چپ ها باز هم کار خودشون رو کردند و اون تجمع ها رو هم به تجمعاتی دل نچسب!! تبدیل کردند.

چپ ها کار خودشون رو کردند! منظور از چپ ها، همه شون نیستند! بعضی هاشون واقعاً بچه هایی هستند که در صداقتشون شکّی نیست، اما خیلی های دیگه شون …

من هنوز که هنوزه، نتونستم بفهمم که این عزیزان چپ که اینهمه سنگ مارکسیسم و لنینیسم و سوسیالیسم و فیدل کاسترو و چه گوارا و … رو به سینه می زنند و آرمانشهرشون شده «کوبا»، چی توی سرشون میگذره و واقعاً چی توی «کوبا» دیده اند؟ مگه نه اینکه توی تمام این سالها، تک تک حکومت های چپ گرا، بدترین نوع دیکتاتوری رو به مردمشون تحمیل کرده اند و می کنند؟ کوبا، ونزوئلا، بولیوی، پرو، اکوادور، چین، روسیه و … به نظر شما، اینها بهترند یا انگلیس، استرالیا، آلمان، سوئد، سوئیس و …؟ بهتر نیست یه نگاهی به سیستمی که اونها دارند پیش می برند بکنیم و دست از این چپ گرایی رادیکال برداریم؟ بهتر نیست ترکیبی از موارد خوب هر کدوم از طرفین رو سرمشق راهمون قرار بدیم؟ ترکیبی از موارد خوب دمکرات، جمهوری خواه، لیبرال و چپ گرا؟

به هر حال، با روی کار اومدن دولت نهم، شد اون چیزی که نباید میشد و چپ ها یکدفعه وارد گود شدند و بهترین دلیل رو برای «ذبح اسلامی» تنها نهادهای منتقد دانشجویی دادند!

1 دیدگاه در “چپ ها کار خودشون رو کردند!

  1. حمید من اسمش رو گذاشتم : همشون یه گ…ن.

    حمید: من منظورم اصول لیبرالیسم و دمکرات بودن و … است! کاری به مصداق های این تفکرات ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.