مرگ

دیروز که با پژمان چت میکردم، گفت که داود مکرم، انتظامات دانشکده که به گفته ی خودش، دکتر اکبری ۵ سال بود نمیگذاشت از دانشکده ی ما بره و دلیلش هم کاملاً مشخص بود!!!، توی بیمارستانه و حال خوشی نداره و ازش قطع امید کردند و …

گفتم که از مرگش خوشحال نمیشم ولی به هیچ وجه ناراحت هم نمیشم. ولی امروز که رفتم دانشگاه و دم در ولیعصر حجله اش رو دیدم، یه کم ناراحت شدم، فقط به خاطر اینکه زندگی یه موجود تموم شده! با اینکه از مرگش یه کم ناراحت شدم، ولی به خاطر دردسرها و مشکلات بی دلیل و مزخرفی که برای شخص من درست کرد، امکان نداره ببخشمش و اگر جایی باشه و روزی برسه که قرار باشه به حسابش رسیدگی بشه، به هیچ وجه ازش نمیگذرم …

6 دیدگاه در “مرگ

  1. نکته اول اینکه بغض کردن و نفرین کردن و نبخشیدن راحت ترین گزینه ایه که آدم در قبال کسی که بهش ظلم کرده انتخاب می کنه. و محبت بدون چون و چرا و چشم داشت به هر آدمی حتی اونی که بهمون ظلم کرده سخت ترین و البته ارزشمندترین گزینه. البته اینا در حد حرفه و عمل کردنش برا هممون سخته و اونقدر سخته که عیسی به خاطر همین خصوصیتش توی تاریخ جاودانه شده.
    نکته دوم اینکه برداشت بقیه از رفتارهای آدم مسئله ظلم رو نسبی می کنه. به عنوان مثال شاید همین آقای مکرم به نظر بعضی ها آدم مهربونی بوده و مادر بزرگ پژمان دل بعضی ها رو شکسته باشه. یا خیلی مواقع برا خودمون پیش میاد که بدون این که هیچ قصد و غرضی داشته باشیم دل کسی رو بشکنیم و بعد هم می گیم خوب من چیکار کنم اون بد برداشت کرده. منظورم اینه که دستگاه جزا و پاداشی اگه وجود داشته باشه معیاراش پیچیده تر از نظر شخصیه مظلومه.

  2. سلام .منم با پژمان موافقم .یعنی جای تو نیستم ولی شاید منم می بخشیدمش …….به نظرم یه زمانی وجود داره (که اون زمان می تونه زمانی باشه که زمان هیچ معنایی نداره) که هر آدمی فقط در مقابل خودش و کاراش قرار می گیره و این تنها خودشه که نمی تونه خودش رو به خاطر کارایی که کرده ببخشه ….به نظرم بدترین مجازات اینه که آدم خودش خودشو متهم بدونه!
    اگر چنین زمانی وجود داشته باشه یه آدم بخشنده خودشو به خاطر اون بخشش تحسین خواهد کرد و این بهترین پاداشه!

  3. نمیدونم! شاید من جای تو نیستم ولی فکر میکنم میبخشیدمش. البته نمیدونم اسلامی، اگبری، اینا اگر قبل از من بمیرن ازشون میگذرم یا نه. نمیدونم. فکر کنم میگذرم. کلا دو سه نفرن که تو عمرم نبخشیدمشون. اونام همشون زندن. نمیدونم. دیونه شدم این چن وخته اینقدر خبر مرگ شنیدم. میدونی؟ دکتر نظری حل تمرین فیزیک هم تصادف کرد و مرد. خدا جفت اینا رو بیامرزه. ولی خوش بحال مادربزرگم که احتیاج به خدابیامرزی نداره. واقعا خوش بحالش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.