در جواب یک نظر

یه دوستی با نام «الف» درباره مطلبی که اینجا در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه نوشته بودم، نظری داده که چیز خاصی ازش درک نکردم، متن نظر اینه:

salam…baba shpma kheilee bahaleen…man az fareghottahseelaie amirkabiram va ozve kanoone andishe boodam…kheilee jaleb bood

لازم میدونم یه سری توضیحات بدم.

اول از همه بگم که منم مثل اکثر بچه های دانشگاه و کلاً دانشجوها، دوستانی از همه طیف دارم، دوستان مذهبی با اعتقادات و گرایشهایی نزدیک به کانون اندیشه، یه سری هم با گرایشهایی نزدیک به بسیج و یه سری هم نزدیک به انجمن اسلامی و البته دوستانی که توی هیچکدوم این سه گروه نمی گنجند!

اگه به مطلبی که اول این نوشته ذکر کردم یه کمی دقت کنین، میشه فهمید که شخصاً، حداقل برای خودم، خیلی مواقع حساب کانون اندیشه رو از انجمن و بسیج جدا کردم! درسته که توی خیلی از موارد کانون اندیشه خواسته یا ناخواسته، با غرض بعضیها یا بدون غرض، وارد درگیریهای سیاسی دانشگاه میشه که حرف و حدیثهای زیادی رو در پی داره، امّا به نظرم اگه یه کم چشمهامونو باز کنیم و یه طرفه به قاضی نریم، میشه خیلی از کارهایی که کانون اندیشه کرده و میکنه و انشالله خواهد کرد رو به خوبی ببینیم و شاید مثل من حساب کانون اندیشه رو از یه سری جریانات جدا کنید.

فکر کنم توی بحبوحه شلوغی های دانشگاه توی سال ۸۳ بود، که بچه های کانون اندیشه، در اعتراض به عدم رسیدگی شهرداری و شورای شهر به وضعیت بی خانمان های تهران، توی هوای سرد، یک یا دو شب رو جلوی شورای شهر تهران خوابیدند، تا جاییکه رسول خادم که فکر کنم مسئول کمیته فرهنگی شورای شهر هست، مجبور شد توی جمع بچه ها حاضر بشه و قول رسیدگی بده و چند روز بعد هم در اثر فشار خیلیها، که کانون اندیشه هم جزئی از اونها بود، یه سری گرمخانه برای بی سرپناه های تهران درست کردن که حداقل از سرما نمیرند! شخصاً این قضیه رو با اشتیاق تمام، با آب و تاب فراوون، برای خیلیها تعریف کردم.

بچه هایی هستند توی کانون اندیشه که توی همین شلوغی های امسال دانشگاه، توی زد و خوردهای عجیب و غریبی که بین انجمن و بسیج اتفاق افتاد، تمام تلاششون رو میکردند که بچه ها رو از هم جدا کنند، که بنده خداها کلی هم مشت و لگد نثار اونها شد! شاید توی بسیج و انجمن هم از اینجور بر و بچه ها پیدا بشند، ولی فکر نمیکنم به اندازه کانون اندیشه باشند.

دقیق یادم نیست، ولی کانون اندیشه همیشه فعالیتهای فرهنگی مختلفی رو جدا از جو سیاسی دانشگاه انجام داده. همه اینها درست، اصلاً همین هاست که باعث شده خود من یه مقدار روی کارهایی که کانون اندیشه میکنه حساس باشم. دلیل اینکه توی مطلبی که «الف» در موردش نظر داده، خیلی سعی کردم کانون اندیشه رو خطاب انتقاد قرار ندم – فقط به عنوان یه دانشجویی که دوست نداره جوّ دانشگاه متشنج و غیر قابل تحمل باشه – و البته نشد، همین قضیه است. بچه های کانون اندیشه باید مواظب رفتارشون باشند. فکر میکنم بچه های کانون اندیشه این روزها بدجوری دارند توسط یه سری مغرض بازی میخورند. نذاریم وضعیت از اینی که هست بدتر بشه … همین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.